Monday morning! Again!

Måndag! Ny vecka nya möjligheter!

Har inga direkta planer för veckan som det ser ur. Bara imorn då vi ska hämta moster på flygplatsen. Hoppas bara jag kommer ihåg detta med "/ Haha! Ja har ju minne som en guldfisk typ! Nästan värre än Doris i "Hitta Nemo" :)
Dom säger att man får dåligt minne när man ammar, men vad kan jag skylla på? Rent allmänt dåligt minne..?
Jag har lagt in en påminnelse på telefonen så jag hoppas jag ska komma ihåg.

Iaf! Gårdagen blev det inte så mycket av. På eftermiddagen var jag så uttråkad att jag bestämde mej för att gå ner och städa bilen. Men precis då så vaknade Lillprinsen, men vi drog på honom hans nya fina oberall och packade ner honom i vagnen. Han sov lite till och från så jag hann iaf röjja ur bilen men inte dammsuga den. Fick på nya torkare med :) Så nu ser jag lite mer när jag kör :D
Sen slog en möjlig magsjuka till hos Sambon! Jätteont i magen, spydde, feber och feberfrossa. Han gick och la sej lite medans jag försökte få i Storprinsen lite mat. Han ska inte till dagis idag heller då han va jättelös i magen igår igen. Så måste ringa dagis och kolla läget, om det gått magsjuka eller liknande. Nu är det ju inte säkert att det är det. För han håller på o få sina sista tänder så det kan bero på det. Men vi chansar inte på det så han får vara hemma några dagar till. Likadant med Nicke. Inte heller säkert det är nåt men han får med vara hemma. Så här blir det VASS (Vård Av Sjuk Sambo) nån dag :)

Inatt har Lillprinsen sovit jättebra. Men nu beror det nog mestadels på att vi fick klartecken från BVC att blanda i 6 månaders ersättning :) och sen vi började med det (i torsdags eftermiddag) har han varit nöjd igen. Och framstegen med smakisarna (burkmaten) går hyfsat. Just nu får han palsternacka och potatis. Det verkar som han tycker det är någorlunda gott. Nästa smakis blir nog ren majspuré. Han har ju smakat majs och potatis. Så nu blir det majspuré. Måste göra ett försök med morotspurén igen. Han ratade den totalt förra gången. Bara spottade ut det.

Idag blir det nog inte så mycket annat än en hemmadag igen. Måste åka till affären bara. Suck! Se om jag kan passa in det när Storprinsen sover i eftermiddag. Så tar jag med mej Lillprinsen bara :) Ska bara handla lite mjölk och grönsaker så det går ju fort :)

Se om jag kanske finner lite överbliven energi i veckan till att baka lite. Det är visst någon som fyller år på torsdag :D Haha! Då är den som vill hjärtligt välkommna att komma och fika lite :) Blir inget stort men lite fika finns :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0