Skottdagen!

Jaha! Då var det onsdag idag! Pigga och glada är vi :) Njae kanske inte så glada än, klockan är ju bara 5,46!
Lillprinsen ligger i sin säng och jollrar. Väntar på att han ska somna om efter sitt lilla tidiga morgon mål! Idag verkar det dock som att han kommer somna om, hoppas jag. Känner att jag behöver vara lite ensam just nu. Nicke har åkt till jobbet idag. Han hade lite ångest över det igår, han vill ju inte riktigt vara där med tanke på den arbetsledaren som är där. Men tyvärr är det ingen som lyssnar på honom när han säger att det imte fungerar med honom som arbetsledare! Tråkigt!

Igår var jag och granbarna iväg och hämtade moster/syster på flygplatsen som kom hem från Norge ett par dagar nu :) Storprinsen blev dock lite ledsen när det inte var den mostern som han trodde. När vi stod utanför flygplatsen så började han fråga efter Belle! Försökte förklara för honom att det är den andra mostern vi ska hämta, men det fungerade inte riktigt. Så han blev ledsen men det gick givetvis över. Som tur va! Vi åkte hem till moster och åt en "slemma" som Storprinsen säger, även kallat Semla i folkmun :) När det va dags att åka hem ville Storprinse inte riktigt vara med på det. Men när jag sa att vi skulle åka hem till pappa så gick det ganska bra.
Pappa hade varit himla duktig medans vi vart iväg. Han flytspacklade färdigt golvet på lilla toaletten, gipsade väggen där det ska upp nytt kakel och som jag chansade på så hade han faktiskt lagt både kakel och klinker :) Så nu ska han bara sätta några plattor till idag sen är det klart för att fogas! Sen ska toaletten på plats och handfatet likaså. Sen får vi ringa "röris" så han kommer och kopplar på vattnet sen så är det klart! :)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Min rygg säger mej att jag ska ta det lugnt. Men om man tittar på mina golv så berättar dom en annan historia! Jag måste verkligen ta fram snabeldraken. Men frågan är hur min rygg kommer vara efter det?! Gaahh! Jag hatar att ha ont i ryggen. Kan ju inte alls göra som ja vill. Knappt jag kan lyfta Storprinsen med en flugvikt på 12 kg!

Men annars blir det nog som sagt lugnt!
Vad hittar ni på idag?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0