Torsdag 16/2-2012

Torsdag idag då ja! Vad hittar vi på idag? Jo, jag ska nog ta och röja ur Lillprinsens blivande rum. Står lite skräp där som ska ut och eldas. Så det får jag nog allt fixa med idag. Så han kan flytta in där snart. Han vaknar ju av pappas alarm varenda morgon. Vilket alltså betyder att jag med vaknar då, och oftast somnar jag inte om utan det slutar med att jag går upp. Så varje dag denna veckan har jag gått upp klockan 5. Vet inte varför jag har så svårt att somna om "/
Måste tvätta lite (igen). Var kommer all tvätt ifrån?? Herregud vad jag har tvättat denna veckan. Iofs skönt att ha det gjort så man inte hamnar efter med det för det är svårt att komma i kapp med det har jag märkt :)
I helgen blir det städning till 100% så jag slipper göra allt i nästa vecka inför det kommande dopet nästa helg. Har tillräckligt att göra inför det känner jag! Men som tur är så dyker väl mamma/mormor upp i början på veckan.

Hon var ju här igår :) Jag hade inte sagt nånting till Storprinsen om att hon skulle komma. Så jag sa bara till honom: "Du får inte somna i bilen hem från dagis för jag har en överraskning hemma till dej!" Då trodde han att jag hade bakat och sa "Kaka?" "Nej, nej det är nåt bättre än en kaka" Såg att han började fundera på vad det kunde vara. Men han sa inget mer om det. När vi kom hem så tog jag av han ytterkläderna och sa: "Gå du in till teven" Och när han fick syn på mormor skrek han: "Mojmoj!!!" Och sprang fram till henne och kramade och pussade på henne :) Det är kärlek det!
Sen var det bara mormor som gällde resten av dagen fram till dess att hon åkte hem. Då blev han ledsen. Han ville inte ens säga hej då till henne :( Men vi fick honom iaf att ge henne en kram. Och som tur är höll det ledsna inte i sej så jättelänge. Pappa kom ju hem en stund senare :)
Men pappa va ju inte hemma så länge heller. Han sitter med i styrelsen för Bygdegårdsföreningen. Och igår var det dax för möte.

Storprinsen åkte i ett bad innan han skulle gå och sova. Han cepade loss ordentligt i badkaret kan man säga :) Jag fick några roliga kort, se om jag lyckas lägga upp dom sen :) Om den häringa appen vill fungera då :) Men har nog listat ut hur man ska göra för att det ska gå och kommentera nu iaf. Tror jag.. Hoppas bara dom löser buggarna snart!
Iaf! Efter hans bad så var det dax för Lillprinsen att få sin kvällsmat och gå och nana. Sen fick Storprinsen sin välling, och den har han ju börjat dricka jättefort nu så den tog slut på några minuter. Sen var det dax att borsta tänderna och hopp i säng :) Sen var det såååå tyst och lugnt här! Så jag tog fram den nya chokladen från Marabou - saltlakrits! Ingen direkt höjdare. Ätbar, men inte mycket mer. Och det var då jag började fundera på varför jag inte köpte några chips då jag visste att jag skulle va ensam hemma. Ibland är det lättare att vara efterklok "/

Nä men såatteee! Vad hittar ni på idag?


Kommentarer
Anna-karin

Jag känner såå igen det dära med att vakna till alarmet! jag vaknar VARJE morgon av att hans klocka OCH mobillarm ringer 04.45 och väldigt sällan jag somnar om efter det utan ligegr o halvsover tills barnen vaknar...idag ska antagligen min syster och min brors tje komma o hälsa på...fullt hus med barn hahaha ha en bra dag så får vi träffas snart igen och en längre stund :) kram





Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0