Fredag 12/10

Gooood Fredag!

Up up and away!
It's friday today!

Igår så va det en ganska lugn dag ändå. Jag körde Storprinsen till dagis. Kommer hem och inser att Lillprinsen fortfarande inte vaknat. Jag grejjade lite, kollade lite jobb och så.
Vid 9,45 så gick jag faktiskt upp och väckte Lillprinsen. Och han vaknade nog faktiskt av att jag öppnade dörren.

Jag åkte lite tidigare för att hämta Storprinsen då jag skulle lämna in dagispapper och springa in på Ica en snabbis.
Så nu är papprena inlämnade och grabbarna börjar på dagis i Roasjö den 1/11 :)

Sen åkte vi hem och fixade lite lunch. Storprinsen sov en stund. Välbehövligt eftersom han gick upp 5,15 igår.
Men vi åt iaf och sen städade vi lite. Dammsög och plockade undan lite.
Sen gick jag och duschade medans Lillprinsen sov sin eftermiddagsnap!
Sen kom grabbarnas moster och då blev det lite fika och mys/bus!

När pappa Nicke kom hem så åt vi lite och sen gav vi oss iväg för föräldramöte på dagis.


Idag... Hmm..
Dagiskörning! Som vanligt!
Sen ska det ringas några samtal.
Smider lite planer som jag hoppas går i lås. Säger inget mer förrän något är klart :D
Men några samtal ska det bli och några besök på ett ställe ska det bli! Sen får vi se!

Idag ska mormor åka hem efter en vecka hos oss. Men hon kommer ju om en vecka igen då vi firar Lillprinsens födelsedag nästa helg.

Måste ringa VC idag.
Storprinsen hostar så. Vet inte riktigt vad jag ska ta mej till. Känns inte som att nåt hjälper. Han får flytande Bricanyl vid behov. Men det varvas ju även med Bisolvon. Men vet inte om jag tycker det blir bättre.
Måste iaf få nytt recept på Bricanylen. Och sen rådfråga lite om hostan.

Nähäpp! Hoppas ni får en bra dag, vad ni nu än ska göra!

~ Puss & Kram


Kommentarer
Kicki

Hostmedicin gör ingen som helst nytta mer än psykiskt. Har varit på VC ett par ggr med Ida för ihärdig hosta mestadels nattetid som fick oss alla att sova som krattor. Visst, läkaren var villig att skriva ut "hostdämpande" men sa oxå att det gör varken till eller från, kostar bara pengar. Bisolvon har i sådana fall liknande verksamma ämnen. Han rekommenderade ist varm saft, hålla huvudet högt nattetid samt gärna ett öppet fönster. Kanske lite kyligt nu men iaf. Kram

2012-10-12 08:57:25




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0