Onsdag 31/10

God Onsdag folket!
 
Sovit riktigt gott inatt faktiskt. Trots månens fylla :) Haha! Men nu har den haft sin fylleperiod för den här gången och ingen Storprins är vaken än :) Så ja, jag tar det som att det var månens fel att han vaknade så tidigt..
 
 
Gårdagen va väldigt lugn. Va hemma och hade en "latdag" gjorde inget mer än nödvändigt :)
Ringde till CSN då jag va lite osäker på att jag fyllt i ansökan om mitt studiemedel rätt. Men allt hade blivit rätt. Bara det att jag glömt fylla i att jag har barn. Men det fixade sej :)
Så de har redan tagit ett beslut om att jag kommer få studiemedel från dom :D Och det bästa i det hela är att jag får det höga bidraget istället för det höga lånet. Det blir samma pengar i slutändan bara att det mesta är bidrag istället. Och det gillar vi ju :)
Jag har under hela tiden jag planerat mia studier vart emot att ta lån. Men man får se det som en investering för framtiden istället. Och iom att det inte är så långa studietider så blir det inte så högt lån heller..
 
Lite innan 15 tiden igår packade jag in barnen i bilen och åkte mot Fristad för att hämta en skrivare. Då våran inte riktigt vill som jag vill. Så då hittade jag en snorbillig på Blocket som jag beslutade mej för att köpa.
Efter vi vart i Fristad så mötte vi upp Finaste Therese på en cigg och sen åkte vi vidare mot Willys för lite handling. Så nu är det överstökat (hoppas jag) för denna veckan.
Sen köpte vi med oss pizza och åkte hem till pappa Nicke som faktiskt redan var hemma. Vi åt då och sen installerade jag den nya skrivaren som fungerade perfekt och sen gick jag och tog mej en dusch.
Jag tror att min Storprins blev utbytt i affären.
Han va på ett fantastiskt humör hela kvällen. Han var med mej medans jag duschade. Satt på toastolen och pratade med mej hela tiden. Han va så gullig. Så förstående. Han visade en sida som jag aldrig sett förut (tror jag)
Det gick att skoja med honom genom att skvätta vatten på honom, vilket aldrig gått innan då han inte riktigt är förtjust i det.Men igår gick det jättebra.
 Och han åt som en häst hela dagen. Först på morgonen va det den obligatoriska vällingen. Sen ville han ha en muffin. Lite senare efter det ville han ha en clementin.
Sen åt han lunchen och bara 30 minuter efter det bad han om en clementin till.
Han fick givetvis det han bad om ,han äter ju asdåligt i vanliga fall så när han väl ber om att få nåt att äta så får han det.
 
Uscha vad jag babblar..
 
Idag då.. Vi ska för första gången på riktigt länge åka till Fina Fia och fika. Såååååå längesen vi va där nu. Men det har vart så himla mycket hela tiden det sista. Men nu så. Får passa på när båda barnen kan följa med :)
Sen klockan 13 ska vi möta upp Bästaste Therese för en lunch. Även det är sjukt längesen vi gjorde. Tog en riktig lunch!
Sen blir det att åka hem.
Pappa Nicke ska jobba på såget ikväll och jag själv ska på föräldramöte på det nya dagiset. Nu undrar ni: Men barnen då? Jo! Barnens farfar kommer hit och passar dom medans vi är iväg. Ska bli intressant :) Han har aldrig passat dom själv innan, men det ska nog gå bra. Jag får väl förbereda det mesta innan jag åker :D Han förstår väl instruktioner :D Haha!
 
Igår anlände de första julklapparna i brevlådan. Nää inga klappar till barnen utan till övriga familjen :) Men det får bli en tripp till Gekås nästa månad så alla klappar kan handlas.
Vet fortfarande inte vad barnen kan tänkas behöva. Sååå svårt. Till Storprinsen kan man ju kanske komma på vettiga saker men Lillprinsen han har ju allt efter sin storebror. Så han är lite svårare. Och jag mitt pucko, så fort jag kommer på nåt bra så ger jag bort den idén till någon annan. Så då står jag där helt tom igen.

Så julklappsförslag till en 3,5 åring och en 1 åring mottages varmt :)
 
Nää, nu blev det ett sånt där långt inlägg idag med. Men det kompenserar väl de korta jag gett er de senaste dagarna :)
 
Hoppas ni får en fin dag! Och snälla kör försiktigt! Vägbanorna har frusit på under natten så det lär va blankis på de flesta ställena.
 
 
Såhär ser det ut framåt lunch när man ska gå upp klockan 5 ")
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0