Tisdag 16/10

God Tisdag gott folk!
 
Vaknar med den värsta huvudvärken idag :( Känns inge vidare. Men tror att det är pga att jag sovit konstigt för jag har grymt ont i nacken med.
 
Gårdagen va jättelugn. Va hemma hela dagen. Kände verkligen inte för att göra nånting alls. Skulle behövt åkt och handlat mjölk, men inte ens det kände jag för. Så jag bad Nicke köpa mjölken ist. Men det glömde han som vanligt! Så han fick gå över och låna mjölk av grannarna! Men gårdagen va hemskt lång. Kanske för att jag inte gjorde nåt direkt vettigt. Bara det där jag brukar. Laga lite mat, tömma/fylla diskmaskinen och plocka lite. Men min energi i kroppen är som bortblåst. Fattart inte "/
 
Idag blir nog dagen minst lika lugn. Bara det att vi måste åka och handla mjölk. Nicke har problem med att komma ihåg saker och ting så det är sällan jag ber han köpa med nåt hem.
Glömde ringa det där samtalet igår, så det måste jag göra idag. Jag har kommit en bit i mina planer nu. Nu ska allt bara klaffa med!
Hoppas hoppas!
 
Måste komma till och baka lite i veckan med, för på söndag så är det kalas för Lillprinsen! Fattar ni att det har gått ett år redan?! Jag kan inte förstå att jag för ett år sen satt här med gravidmage, foglossningar och allt vad en graviditet innebär. Detta året har gått otroligt fort. Det gick inte alls lika fort med Storprinsen. Men det är väl just det. Man har honom att tänka på med. Man hinner liksom inte med.
 
Storprinsens öga ser mycket, mycket bättre ut idag. Så imorn kan han nog gå tillbaka till dagis. Tråkigt att han ska va sjuk nu innan han ska sluta där. För nästa vecka är det ju höstlov för skolorna. Och eftersom han är "allmänt förskolebarn" så ska han ju vara hemma då med. Sen veckan därpå går han bara 3 dagar och sen börjar han i Roasjö. Så nu hoppas vi att han kan hålla ej frisk.
Men ögoninflammation måste ju va bra psykiskt, hela gårdagen kliade det i mina ögon, samma med Nicke. Men det gäller att hålla supergod handhygien.
Så vi hoppas att vi andra slipper det däringa. Det sprider sej ju som en löpeld.
 
Nää, nu har jag babblat färdigt för idag. Nu ska jag kolla på "Diego" med Storprinsen och försöka få bort min usla huvudvärk!
 
 

Kommentarer
Kicki

Det är höstlov v44 inte nästa vecka :)

2012-10-16 06:34:19



Jessica - Mamma till amax & Leo

Men va? Så dumt. Då är ju det samma vecka som inskolningen i bygdegården ju..

2012-10-16 07:01:17
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se



Kicki

Ja, det är ju det. Men för egen del känner jag att det inte spelar ngn roll, då kan jag lägga krutet på gumman utan att behöva tänka på skolskjuts hit och dit.

2012-10-16 08:24:24



Jessica - Mamma till amax & Leo

Ja det är sant. Men tänkte mer på Max då.. Men det får ju bli lite inskolning för han med ju. Så då får dom ju bortse från att det är lov..

2012-10-16 08:28:30
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0