Fredag 25/1 2013

God Fredag!

Idag var det tidig uppstigning för alla i familjen.. Varför vet jag inte riktigt.. Jag vaknade av att Lillprinsen låg och pratade i sin säng! Då va klockan 4,30. Då gick jag upp. När jag sedan står i pannrummet och tar min morgoncigg så hör jag ett "aaaaattjoooooo" då är Storprinsen på väg ner från sitt rum.. Då är klockan 4,35 suck! Jag hoppades på att Lillprinsen skulle somna om, men icke!
Så han fick ju komma upp han med. Tur dom ska till dagis, hade blitt en lång dag annars!

Igår kämpade jag på med skolan. Jag kollade igenom inlämningen och skrev dit några enstaka ord här och där men sen skickade jag in det och kunde släppa det lite grann iallafall.
Började med uppgifter i boken som handlade om fakturor. Det är vad vi ska göra nästa vecka.
Gjorde färdigt de uppgifterna och sen kom min mamma och extramamma.
Så då la jag ner för dagen och åkte och hämtade kottarna. Bytte om lite och åkte mot stan. Skulle ju äntligen få lagat bilen.

Allt gick ganska smidigt med bilen. Han bytte spjällhuset och sen ABS- kransen.
Nackdelen med ABS- kransen är att dom limmar det och måste vila 1-1,5 timme innan man kör bilen.
Som tur va så va Pappa Nicke med och vi åkte och åt lite och handlade lite för att fördriva tiden.
Det va riktigt spännande att sätta sej i bilen och se om den gick ordentligt.. Och det gjorde den!
Skönt att äntligen köra en bil som svarar på gasen.. Och man behöver inte tro att det ligger en känguru i motorn.
Inte ens säkert att jag behöver uppdatera programvaran i den nu. Får köra ett par dagar och se.

Idag blir det att kämpa på med lite uppgifter. Får en ny inlämningsuppgift idag. Den sista för denna kursen. Men har dock två prov att vänta mej!
Annars ska jag iväg och äta lunch med min finaste älskade Therese!

Se om Storprinsens nya stol kommer idag :D japp ni läste rätt, jag hittade den på en annan sida till bättre pris OCH den fanns på lager :) Så då klickade jag hem den.
Fattar ni att han kommer bli glad eller?! Haha!
Han får se den som en lite försenad julklapp då vi inte köpte nåt riktigt vettigt till han.

Pannan är i full gång redan. Lika bra när barnen ändå är uppe och man inte kan slöa i soffan som man brukar när dom sover :D haha!

Så ser min dag ut idag. Som vanligt!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0