Tisdag 15/1 2013

God Tisdag!



Vaknar till ett snöigt Roasjö :) Skönt att få lite ljus igen, trots att jag känner att det kunde kvittat efter dessa veckor med regn och tråkigt väder.

Gårdagen va väldans lugn. Pluggade lite, va nere i Svenljunga och handlade och hämtade ut mitt spjällhus till bilen som förhoppningsvis kommer i på torsdag.
Vi åkte hem och åt lite lunch jag och mamma lilla :)
Vi unnade oss en "stubbe" från Ica :) Den hade vart godare om jag känt vad den smakade "/

Jag fick färdigt den häringa jobbiga inlämningsuppgiften och skickade in den :) Så nu väntar jag med spänning på ett betyg.
Eftersom det va en "skrivuppgift" förväntar jag mej inget superbetyg.

På kalkyluppgiften däremot hoppas jag på bra betyg, det är sånt jag förstår mej på :)

Framåt eftermiddagen började jag få "feberont" i kroppen och mer eller mindre bara låg på soffan. Men det funkade inte så bra då barnen skulle hämtas och maten skulle lagas. Så det va bara att bita i det sura och kliva upp och fixa det som skulle fixas. Men när barnen lagt sej så la jag mej åter på soffan och halvslumrade.

Idag är det nya tag. Uppgifter från boken ska göras :)
Det är lite lurigt nu, det är sånt jag har gjort förut men när det är räkneuppgifter kan det vara en helt annan formel för det. Knasigt! Klart att vissa saker aka gå att räkna på flera olika sätt men varför ska vi lära oss alla de sätten? Man väljer väl det sätt som är enklast..?

Annars blir det lugn dag här :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0